Friday 31 December 2010

2010 - Summary

Se pare ca acesta va fi ulimul post al acestui an. Trebuia sa recapitulez un pic cele intamplate in anul 2010 si sa le notez undeva. La multi ani, again!:*
Ideea nu imi apartine in totalitate fiindca am preluat-o de la Teh. Mi s-a parut interesanta si un mod de a recapitula tot ce s-a intamplat anul acesta. Thx dear Teh! <3

BEST OF 2010

ANIME

FullMetal Alchemist Brotherhood: inca de anul trecut am vazut trailer-ul de la noua serie si am asteptat cu sufletul la gura noile episoade. Desi respecta actiunea din manga a fost breath-taking totul: de la personaje, actiune, grafica si coloana sonora. Bineinteles ca si scumpul meu Envy s-a facut remarcat pe acolo, doar nu era sa stea in umbra. Per total, este anime-ul meu de suflet si ori de cate ori l-as vedea tot nu m-as satura. The same goes for the first season.  Unul dintre cele mai geniale anime-uri ale acestui an.
Soul Eater: nu stiam de el pana cand nu l-am vazut la  tv. Este unul dintre cele mai originale anime-uri vazute vreodata, cu grafica exceptionala si personaje pe masura. Ma amuza teribil cand vad cum este desenata Moartea si copilul ei (Death the Kid). Dar personajul meu fac ramane Soul. Merita vazut si savurat la maxim.
5 centimeters per second: primeste premiul pentru cel mai emotionant si profund  anime, desi a aparut in 2007.  Genul romance si drama sunt imbinate atat de bine incat iti da fiori pe sina spinarii. Nimic nu este exagerat, ca in alte productii, si tocmai acesta este famercul. Love it!


MANGA
Charming Junkie: una dintre cele mai bune manga citite vreodata, plina de umor, dragoste si moda, ca doar totul se petrece in lumea modei. Personalitatea personajelor, intamplarile si actiunea in s
ine au dat nastere unei lucrari minunate. Cea mai buna Manga cu si despre moda! <3
Akuma to love song: cea mai buna manga psihologica a anului, care imbina perfect dragostea, drama, comedia cu psihologia. Nu am intalnit in nicio manga un personaj atat de complex care sa citeasca persoanele din jurul sau atat de bine.
Kyou, koi wo hajimemasu: cea mai buna manga smut, fara exagarari. O poveste de dragoste frumoasa, desi uneori plina de clisee. Oricum, isi merita locul in aceasta lista.
The One: cea mai buna manhwa cu si despre fashion. Daca stau bine sa ma gandesc, cea mai buna manhwa pe care am citit-o vreodata, cu o grafica aparte si poveste captivanta.
Boku no Hatsukoi wo Kimi ni Sasagu: cea mai tragica manga citita vreodata.  Desi stiu ca totul este produs de mintea unei manga-ka, tot ma emotioneaza si ma face sa traiesc aceleasi sentimente ca si protagonistii.

MOVIES

Prince of Persia: cel mai bun film marca Disney din acest an, care are tot ce-i trebuie + Jake Gyllenhaal.
Harry Potter and the deathly hallows: pe departe cel mai bun film al acestui an. Captivant, superb, magnific, doar este Harry Potter
Due Date: cea mai buna comedie din acest an,  singura la care am ras pana la sfarsit. Plus ca este si cu Robert Downey Jr .
V for Vendetta: desi nu a aparut in 2010,  l-am vazut doar anul acesta. Mi-a placut ca totul se petrecea in viitor, ca au avut loc fel de fel de experimente, iar eu m-am indragostit de personalitatea lui V, fara sa-i vad fata. Uite ca iti pot placea oamenii si fara sa le vezi chipul. Si sa nu uitam de Natalie Portman, care a jucat impecabil.
Alte filme interesante: Iron Man 2 si Grown Ups.

ACTORI/ACTRITE

Johnny Depp: fara indoiala, este cel mai bun actor al tuturor timpurilor. De abia astept sa-l vad la anul in POC 4. I love him!! Si ma opresc aici, pentru ca as putea scrie pagini intregi doar despre el.
Natalie Portman: frumoasa si talentata. De-abea astept sa o vad in rolul lui Nina din Black Swan.

SERIALE
HOUSE M.D.: Cel mai bun serial vizionat vreodata. Plin de umor, cinism, cu actori priceputi si care chiar pune accentul pe medicina. House = Holmes al medicinei. Nu ai cum sa nu razi la fiecare episod si nu ai cum sa te plictisesti cand vezi toate traznaiile pe care le face doctorul.
VAMPIRE DIARIEScel mai bun serial cu vampiri, cu o poveste fascinanta, in care vampirii nu stralucesc la soare. Si bineinteles un serial cu o multime de actori frumosi, printre care si scumpul meu Damon si Kath.

MUSIC
Kanon Wakeshima: cea mai buna solista japoneza. Muzica ei este singura care a reusit sa-mi dea fiori pe sina spinarii.
The Pretty Reckless: cea mai buna trupa rock a acestui an. Melodii captivante,  rimt ametitor.
Classical music: singura muzica care a reusit sa ma linisteasca si sa ma rupa de probleme din viata de zi cu zi. In fond,  este una dintre cele mai frumoase muzici din lume.

BOOKS
Invitatia la vals: niciodata nu am citit o poveste de dragoste mai captivanta decat asta, mai frumoasa si cu un sfarsit mai tragic decat aceasta.
Enigma Otiliei: cea mai buna carte pe care am citit-o in acest an. Personalitatea personajelor este fascinanta, la fel ca opera intreaga, doar vorbim aici de G. Calinescu.
soni: singura carte care chiar m-a facut sa ma intreb ce as face daca as stii ca as mai avea de trait 6 luni/saptamani/zile.
Tunele: cea mai buna carte fantasy a acestui an, pe care daca incepi sa o citesti nu o mai poti lasa din mana. Subiectul abordat este unic, frumos prezentat cu personaje interesante. Si este o carte in care mizeria si saracia nu este musamalizata, ca in altele, iar asta apreciez teribil.

AUTORI/POETI
George Calinescu: incep cu el pentru ca este autorul care mi-a definit stilul de scris si care m-a facut sa iubesc descrierea si povestile de epoca. De altfel, un critic priceput cu un simt pentru literatura innascut.
George Bacovia: autorul care m-a facut sa iubesc poezia, mai ales din vremea Simbolismului. Singurul autor care poate exprima atat de mult in versuri foarte putine. Si care m-a facut sa invat o poezie doar dupa ce am citit-o de doua ori. Este vorba despreEpoda.

SITE-URI
Anime-Empire: singurul site anime adevarat din Romania si care chiar nu m-a plictisit.
MyAnimeList: multumita acestui site in sfarsit pot sa tin evidenta manga-urilor si anime-urilor.
Mangafox: gratie acestui site, pot sa citesc manga-urile mele preferate si aici am intalnit o prietena foarte buna.
Anime-freak: nu stiu ce m-as face fara acest site. Nu cred ca as mai avea unde sa vad anime-urile mele preferate.


RANDOM
In primul rand, mi-am dat seama care imi sunt adevaratii prieteni si care nu si am invatat sa-i pretuiesc pe cei adevarati. De alfel, am cunoscut oameni minunati care m-au ajutat cum au putut ei cand le-am cerut ajutorul si pe care ii iubesc. Nu stiu ce m-as face fara ei.
Am invatat ca in fiecare familiei exista secrete si minciuni si ca nu exista povesti cum ca au trait fericiti pana la adanci batraneti si dragoste pururea vesnica.  Iar adultii, care totusi au o varsta si experienta de viata se comporta ca niste copii cand se cearta si se leaga de orice lucru, se razbuna in cele mai puerile moduri, crezand ca vor obtine ceva daca ii platesc partenerului cu aceeasi moneda. Si pe deasupra, cred ca este excelent daca implica si copii in probleme lor stupide.
As fi vrut ca in acest an sa fi avut puterea sa fi spus gandurile mele si parerea mea. Si as fi vrut ca cei din jurul meu sa nu ma creada atat de naiva pentru ca stiu mult mai multe decat ar fi crezut ei ca stiu. Si sa inteleaga o data si pentru totdeauna ca minciunile nu tin cu mine. Pot citi o persoana destul de bine, mai ales daca o cunosc de multi ani si nu-i tin vrajelile cu mine.
Am invatat ca si cartile pot fi niste prieteni foarte buni sau propriul jurnal. Oamenii nu pot fi de incredere, decat daca iti sunt foarte apropiati. Era un citat: cu cat cunosc mai mult oamenii, cu atat imi iubesc mai mult pisica.
Dar sa nu va imaginati ca nu am avut si momente bune anul acesta. Prietena mea si verisoara mea s-au ingrijit de asta, desi le vad cam rar, mai ales pe verisoara mea (care, desi nu este fana HP, a dus la cinema maniaca de mine ca sa saliveze timp de 2 h 30 min in fata ecranului).  Apoi, toate week-end-urile petrecute alaturi de prietena mea,  vizionand filme si discutand despre fotbal si Torres.
O da, mi-am dat seama ca imi place fotbalul, mai ales dupa Campionatul Mondial.  Echipele mele favorite sunt Spania si Liverpool, poate si pentru ca Torres face parte din ele. *in love*
Anul 2010 este anul in care am realizat cat de mult imi place sa scriu si sa compun tot felul de povesti, sa tes tot felul de intrigi si mistere. SI am realizat cat de mult ma ajuta sa ma eliberez de stres si sa imi construiesc o lume a mea, in care toate sunt frumoase si roz.
Anul in care am realizat ca desi este frumos sa ai iubit,  eu deocamdata nu am nevoie si decat sa-l am doar pentru ochii lumii, mai bine astept pana apare cel potrivit, care indeplineste criteriile mele (desi s-ar putea sa nu exista un asemenea baiat).
Anul in care am realizat cat de mult vreau sa plec din tara asta si sa-mi fac un viitor de care chiar sa ma bucur.
Excursia la Londra si Franta nu a mai fost doar un vis, s-a adeverit. Din cauza asta vacanta de vara nu a mai fost atat de sobra. Desi imi este ciuda ca nu am intrat la Louvru, tot iubesc orasul dragostei si Montmartre si Oxford Street din Londra.
Mi-am dat seama cat de narcisista sunt si ca defapt iubesc tot la mine si ca nu am de ce sa ma plang. De unde increderea asta, nu stiu, dar ma bucur ca o am. Si in sfarsit nu ma mai plang de inaltimea mea, vesnicul meu complex.
Si intr-un final mi-am dat seama ca nu este bine sa-ti lasi pasiunile si visele la o parte doar pt ca altii spun ca nu sunt la moda. Nu trebuie sa te lasi influentat de unul sau de altul care se crede mai cu mot, ci sa faci cum crezi tu ca este bine.

A fost an plin de suisuri si coborasuri, dar a fost trait la maxim parerea mea, si desi m-am ales cu cateva arsuri destul de grave de pe urma lui si cu cateva dezamagiri, pot sa-i intorc spatele si sa primesc anul 2011 cu bratele deschise si sa sper ca va fi un an mai bun decat cel anterior.

GOOD BYE 2010!

6 comments:

Anonymous said...

Oh you really liked Enigma Otiliei. Am citit-o şi eu a while ago, a fost destul de interesantă, i guess deşi pe mine nu mă prea prinde stilul lui Călinescu. :))

Invitaţia la vals? superbă, touching, sweet.

Anonymous said...

"Enigma Otiliei" este magnifica! Am citit-o intra 9a, de 2 ori. :)) Mi-a placut mult.

Aaaand "The Preety Reckless" are awesome! <3 Kiki loves that band...and their sound. They make me wanna die... :D

Nu inteleg ce aveti toti cu "5 centimeters per second"...chiar asa de bun este anime-ul ala?? O_o

Lulu said...

Eu iubesc orice scrie George Calinescu. Este scriitorul meu preferat, pe langa Drumes.

@kiki: well, i am a sucker for romance anime si daca este si trist si mai bine. imi plac mult anime-ul, mai ales pt sfarsitul pe care l-a avut. nu intrece FMA( cred ca compar tot ce se poate compara cu anime-ul asta *laughs*) dar este frumos si chiar mi-a placut si am considerat ca merita trecut pe lista. :D

Anonymous said...

Acu` inteleg ce-i cu adorarea acelor centimetrii... :D

Lulu said...

hehe.

mda...vad ca in ultima vreme nici nu mai stiu sa scriu corect.
"imi place mult anime-ul" e corect, ca sa nu creada lumea ca's analfabeta.:))

chris said...

ai gusturi bune:D